Brandsektionens allmänna villkor för utbildning
Brandsektionens utbildningar riktar sig i första hand till företagskunder. Privatpersoner är självklart också välkomna att gå utbildningarna men beakta att samtliga priser anges exklusive moms.
Anmälan
Anmälan behandlas i den ordning de kommer Brandsektionen till handa. Anmälan till utbildning tas emot fram till kursstart i mån av plats. När en utbildning blivit fulltecknad finns det möjlighet att anmäla sig som reserv.
Namnuppgifter och övriga uppgifter som anges i Anmälan utbildning ska vara korrekta. Om ändring behöver göras i efterhand kan extra kostnader för detta komma att debiteras.
Kallelse
En kallelse skickas till till anmäld deltagare ca. 2 veckor innan utbildningsstart. I kallelsen finns information om datum och tider samt plats för utbildningen.
Pris
Alla priser anges exklusive moms.
Avbokning
Skulle du få förhinder, kan du avboka din plats kostnadsfritt fram till tre veckor före kursstart. Om avbokning sker 20 till 11 dagar före utbildningsstart faktureras halva utbildningsavgiften. Vid avbokning senare än elva dagar före utbildningens start faktureras hela avgiften. Du kan även överlåta din plats till en kollega. Informera då kursledaren snarast möjligt.
Inställd utbildning
Om antalet anmälda deltagare är för lågt förbehåller Brandsektionen sig rätten att ställa in eller senarelägga en utbildning. Vi ger besked om detta senast två veckor för utbildningsstart.
Brandsektionen ansvarar inte för hos deltagaren uppkomna kostnader vid inställd eller ombokad utbildning.
Brandsektionen ansvarar inte för de fall då utbildningsverksamheten hindras direkt eller indirekt genom myndighets åtgärd, strejk, blockad, lockout, oväder, brand eller annat som står utanför vår kontroll. Brandsektionen förbehåller sig även rätten att
justera priser vid förändrade omständigheter.
Betalning
Avgiften för utbildningen faktureras efter genomförd utbildning. Betalning erläggs mot faktura och ska vara Brandsektionen till handa inom 30 dagar från fakturadatum, om ej annat överenskommits. Vid dröjsmål med betalningen utgår dröjsmålsränta enligt bestämmelserna i räntelagen samt eventuella inkassokostnader.
GDPR
Deltagarens personuppgifter sparas i Brandsektionens elevregister. De uppgifter som sparas är vilken kurs deltagaren gått och när samt förnamn, efternamn, telefonnummer, e- postadress. I de flesta fall sparas även uppgift om företag och befattning. Uppgifterna sparas för att i efterhand kunna påvisa att deltagaren gått kursen. Uppgifterna kan komma att lämnas ut till deltagarens arbetsgivare och till myndigheter och juridiska ombud i samband med rättslig tvist. Uppgifterna kan även komma att användas av Brandsektionen för utskick av information rörande kurser.
Anmälan
Anmälan behandlas i den ordning de kommer Brandsektionen till handa. Anmälan till utbildning tas emot fram till kursstart i mån av plats. När en utbildning blivit fulltecknad finns det möjlighet att anmäla sig som reserv.
Namnuppgifter och övriga uppgifter som anges i Anmälan utbildning ska vara korrekta. Om ändring behöver göras i efterhand kan extra kostnader för detta komma att debiteras.
Kallelse
En kallelse skickas till till anmäld deltagare ca. 2 veckor innan utbildningsstart. I kallelsen finns information om datum och tider samt plats för utbildningen.
Pris
Alla priser anges exklusive moms.
Avbokning
Skulle du få förhinder, kan du avboka din plats kostnadsfritt fram till tre veckor före kursstart. Om avbokning sker 20 till 11 dagar före utbildningsstart faktureras halva utbildningsavgiften. Vid avbokning senare än elva dagar före utbildningens start faktureras hela avgiften. Du kan även överlåta din plats till en kollega. Informera då kursledaren snarast möjligt.
Inställd utbildning
Om antalet anmälda deltagare är för lågt förbehåller Brandsektionen sig rätten att ställa in eller senarelägga en utbildning. Vi ger besked om detta senast två veckor för utbildningsstart.
Brandsektionen ansvarar inte för hos deltagaren uppkomna kostnader vid inställd eller ombokad utbildning.
Brandsektionen ansvarar inte för de fall då utbildningsverksamheten hindras direkt eller indirekt genom myndighets åtgärd, strejk, blockad, lockout, oväder, brand eller annat som står utanför vår kontroll. Brandsektionen förbehåller sig även rätten att
justera priser vid förändrade omständigheter.
Betalning
Avgiften för utbildningen faktureras efter genomförd utbildning. Betalning erläggs mot faktura och ska vara Brandsektionen till handa inom 30 dagar från fakturadatum, om ej annat överenskommits. Vid dröjsmål med betalningen utgår dröjsmålsränta enligt bestämmelserna i räntelagen samt eventuella inkassokostnader.
GDPR
Deltagarens personuppgifter sparas i Brandsektionens elevregister. De uppgifter som sparas är vilken kurs deltagaren gått och när samt förnamn, efternamn, telefonnummer, e- postadress. I de flesta fall sparas även uppgift om företag och befattning. Uppgifterna sparas för att i efterhand kunna påvisa att deltagaren gått kursen. Uppgifterna kan komma att lämnas ut till deltagarens arbetsgivare och till myndigheter och juridiska ombud i samband med rättslig tvist. Uppgifterna kan även komma att användas av Brandsektionen för utskick av information rörande kurser.
allmanna_villkor_for_utbildning_230101.pdf |